Hole in One

Følgende betingelser skal være opfyldt for godkendelse af Hole in One:

• skal finde sted under normalt spil af en runde, som dog ikke behøver at fuldføres.
  • skal være spillet med en medspiller/markør, eller slaget skal være overværet af et vidne.
  • slaget skal være det første slag på hullet, det vil sige, at hole in one med en ny eller provisorisk bold ikke anerkendes.
  • slaget skal være slået til den ordinære green fra et af de ordinære teesteder eller fra et af klubben afsat provisorisk teested, som dog ikke må ligge væsentligt fra det ordinære teested.

Opfyldes disse betingelser, afleveres scorekort i korrekt udfyldt stand i sekretariatet eller i Caféen. Den heldige og dygtige spiller modtager en flaske whisky, et bagmærke og registreres på klubbens "Hole in One" tavle.
(dette erstatter den tidligere ordning, hvor spilleren, Caféen og klubben gav hver sin 1/3 til køb af udskænkning)

Bemærk

Ved spil på Par-3 banen eller vinterbane, er Hole in One fortsat en god oplevelse, men der modtages ikke whisky eller lign., og der foretages ikke registrering i klubhuset.

opdateret af Karen Frederiksen d. 10 Aug 2021